Badania.pl

Centrum pomocy

Realizacja

Czym jest skierowanie na badania laboratoryjne?

Skierowanie to elektroniczny dokument, który zastępuje papierowe skierowanie na badania.

Skierowanie zrealizujesz na podstawie ośmiocyfrowego kodu, który otrzymasz SMS-em.

Jak zrealizować skierowanie?

W calu realizacji badania niezbędne jest posiadanie skierowania od lekarza. Składa się ono z ośmiocyfrowego kodu, który należy wpisać na stronie: pacjent.badania.pl i postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami. Możesz skorzystać również z bezpośredniego linku do skierowania, który znajduje się w SMS od lekarza.

Gdzie mogę zrealizować opłacone badania?

Po opłaceniu badań należy udać się do wybranego przez pacjenta punktu pobrań. Ich lista znajduje się w panelu pacjenta i na stronie Badania.pl

W jaki sposób otrzymam wynik badania?

Badanie można odebrać osobiście lub przez internet zgodnie z instrukcją podaną na stronie operatora wykonującego badanie.

Co zrobić jeśli zgubiłem kod skierowania?

Kod skierowania został wysłany SMSem bezpośrednio na numer telefonu podany lekarzowi. Jeśli nie możesz go odnaleźć skontaktuj się z lekarzem zlecającym badanie.

Czy mogę dodać inne badania do skierowania?

Tak. Jest taka możliwość podczas realizacji skierowania na stronie: pacjent.badania.pl

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy jeśli zmienię zdanie i nie będę chciał zrealizować skierowania po jego opłaceniu?

Opłacenie badań jest jednoznaczne z akceptacją ich realizacji. Nie ma możliwości otrzymania zwrotu pieniędzy.

Jaki jest termin realizacji skierowania po jego opłaceniu?

Termin to 1 miesiąc. Należy jednak stosować się do zaleceń lekarza prowadzącego i nie zwlekać z wykonaniem badań.

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy jeśli nie zrealizuję badań w terminie?

Nie ma takiej możliwości.

Jaki jest termin ważności skierowania?

Skierowanie ważne jest bezterminowo. Należy jednak stosować się do wskazówek i terminów badań podanych przez lekarza prowadzącego.

Czy mogę sprawdzić jakie badania wchodzą w zakres skierowania?

Tak. Informacje te znajdują się w panelu użytkownika na stronie: pacjent.badania.pl Możesz skorzystać również z bezpośredniego linku do skierowania wysłanego od lekarza poprzez SMS.

Czy mogę zrealizować część badań ze skierowania?

Nie ma takiej możliwości. Realizowany jest cały pakiet wyznaczony przez lekarza.

Co zrobić gdy chcę zmienić placówkę realizacji badań?

Pacjent może zrealizować badania w dowolnym punkcie z listy dostępnych laboratoriów.

Czy laboratoria są dostępne w innych miastach?

Tak. Szczegółowy wykaz wszystkich laboratoriów znajdziesz w panelu pacjenta oraz na stronie Badania.pl.

Czy mogę użyć ponownie zrealizowany kod skierowania?

Nie ma takiej możliwości. W celu uzyskania kolejnego skierowania należy udać się do lekarza prowadzącego.

Czy mogę zrealizować badania bez skierowania od lekarza?

Nie ma takiej możliwości poprzez system Badania.pl

Rejestracja

Czy rejestracja jest konieczna aby zrealizować badania?

Rejestracja nie jest konieczna. Pomaga jednak w realizacji tego procesu.

Jak dokonać rejestracji?

Rejestracji dokonuje się na stronie: pacjent.badania.pl postępując zgodnie z instrukcjami na stronie.

Niezbędne będzie posiadanie adresu e-mail, numeru telefonu oraz numeru pesel.

Co mam zrobić gdy zapomniałem hasła?

Możesz w każdej chwili zresetować hasło. W tym celu postępuj zgodnie z procedurą opisaną obok pola do wpisywania hasła.

Czy muszę podawać swoje dane?

Podanie Twoich danych jest niezbędne dla realizacji procesu badania oraz zapewnienia bezpieczeństwa, w tym wykluczenia dostępu do nich osobom niepożądanym.

Płatność

Czy powinienem opłacić badanie zanim udam się do placówki, w celu jego realizacji?

Tak, realizacja skierowania jest możliwa jedynie po jego wcześniejszym opłaceniu.

W jaki sposób mogę dokonać płatności za badania?

Badania można opłacić za pomocą sytemu płatności elektronicznej Tpay poprzez: BLIK, system płatności online banku, kartę kredytową

Co mam zrobić jeśli wybrałem sposób płatności on-line a nie dokonałem/am wpłaty?

Możesz wrócić do tego procesu logując się ponownie na stronie: pacjent.badania.pl lub skorzystać z przekierowania wysłanego przez lekarza poprzez SMS.

Czy mogę sprawdzić status swojej płatności?

Tak, logując się w swoim profilu na stronie: pacjent.badania.pl

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami